Fastigheterna
Stäkshöjden 38 - 80 är en sammanhängande radhuslänga utformad i dansk design. Sammanlagt har vi 22 lägenheter. Fasaden täcks av brunimpregnerad träpanel samt antracitgrå schifferplattor. Bakom våra fastigheter ligger en skogsdunge för gemensamt bruk.
I föreningen finns cykel- och barnvagnsrum, soprum samt parkeringsplatser i vår carport. Varje carport som från början hör till en lägenhet rymmer även ett förråd.

Om området
Stäkshöjden är ett lugnt, familjevänligt område nära till natur och mälaren. Promenadstråk finns längs med mälaren samt i anslutning till norra stäket och ängsjö.

Kommunikation
Vid stäkshöjden finns god kommunikation via buss både till Kallhälls centrum, Kallhälls station samt Rotebro. Närmaste busshållplatser är McDonalds och Rotebroleden (Rotebroleden för närvarande avstängd pga ombyggnad, ersättningslinje hittar du på sl.se). Till Kallhälls centrum och Kallhälls station går du på ca 30 min antingen via promenadstråk längs mälaren eller genom mysiga bostadsområden. Från Kallhälls station når du Stockholm city inom 25 min via pendeltåg.

Närservice
Direkt närhet till all tänkbar service. Den välsorterade matbutiken Hemköp ligger endast ett stenkast bort. I Kallhälls Centrum hittar du även Ica Nära samt Coop Nära. I centrum finner du även restauranger, bar, café, blomsterbutik samt småbutiker.